TŘÍDY

AKTUALITY

PRÁZDNINOVÝ PROVOZ MATEŘSKÝCH ŠKOL 2018

Viz "Dokumenty".

TESTY ŠK.ZRALOSTI

Ve středu 28.2. od 8,30 hod. proběhnou v MŠ testy školní zralosti s paní Mgr. Imlaufovou.

MODRÝ MOTÝL

Dne 28.2.2018 odchází p.uč.Renata na mateřskou dovolenou.
Zastupovat jí bude do konce školního roku p.uč. Hana Semerádová.

ZELENÝ MOTÝL

Ve čtvrtek 1.3. od 10,00 hod. mají děti ve školce keramiku.

ŽLUTÝ MOTÝL

Ve čtvrtek 1.3. od 10,00 hod. jdou děti do tělocvičny ZŠ Petřiny - Jih.




VEŘEJNÉ ZAKÁZKY
DOKUMENTY

Žlutý motýl




třída předškolních a starších dětí 

paní učitelka:  Blanka Frková
asistentka pedagoga: Alena Neterdová 
 

Hlavní cíl - motto: „bude ze mě školák"

V návaznosti na uplynulé školní roky se nadále věnovat správné výslovnosti, souvislému řečovému projevu. Prioritou je příprava dětí pro vstup do ZŠ v oblasti školní zralosti, pracovní zralosti, sociálních znalostí a dovedností a v oblasti rozvoje grafomotoriky. Velký důraz klademe na samostatnost dětí. Dětem s odkladem školní docházky se věnujeme podle předem připraveného individuálního plánu. Na děti, které nejsou předškoláky, je brán při plánování všech činností ohled. Ve žlutém motýlu je integrován s podpůrným opatřením, tj. s asistentkou pedagoga, jeden mladší sourozenec dítěte s odkladem školní docházky.


Realizace

Spontánní a řízené činnosti, využívání práce ve skupinách, individuální činnosti, respektování tempa dítěte. Navazování na získané znalosti dětí, zkoumání, experimentování, objevování s aktivním zapojením dětí.



Co má umět předškolák k zápisu do první třídy:

  • zná své jméno a příjmení, věk, adresu svého bydliště, jména rodičů a jejich zaměstnání (co dělají)
  • správně se vyjadřuje a vyslovuje všechny hlásky
  • mluví celými větami, nahlas a zřetelně
  • má slovní zásobu odpovídající věku
  • reaguje na pokyny dospělého
  • samostatně se obléká a obouvá
  • dodržuje osobní hygienu
  • požádá, poděkuje, pozdraví
  • vydrží u zadaného úkolu a práci dokončí
  • je schopen pracovat samostatně i ve skupině


Matematické představy:

  • zná základní geometrické tvary ( čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh)
  • porovná, uspořádá a třídí soubory předmětů podle určitého pravidla (např. podle barvy, velikosti, tvaru, počtu)
  • chápe číselnou řadu v rozsahu první desítky
  • ví, co je více, méně, stejně, první, poslední....


Dovednosti předcházející čtení a psaní:

  • pozná některá písmena i číslice, ale nepíše je
  • pozná napsané své jméno (tiskacími písmeny)
  • přepíše  slova napsaná tiskacími písmeny
  • sluchově rozliší začáteční a koncové slabiky a hlásky ve slovech
  • rozdělí jednoduchá slova na slabiky
  • pozná a vymýšlí jednoduchá synonyma (slova stejného významu), antonyma (slova opačného významu)
  • přednese básničku
  • zná některé pohádky, umí je stručně vyprávět, odpovídat na otázky
  • správně drží tužku
  • správně sedí při psaní
  • provádí uvolňovací cviky ruky na velký formát papíru (např. vlnovka, spirála)
  • pozná základní, doplňkové barvy a jejich odstíny


Znalosti z okolního světa dítěte:

Názvy:                    
- zvířata: domácí, lesní, exotická
- ovoce, zelenina, květiny, stromy
- dopravní prostředky
-  rodina (členové rodiny, vztahy mezi nimi, život v rodině)

Pojmy:            
- velikost: malý, větší, největší
- časové: včera, dnes, zítra, poledne, večer, den, noc
- prostorové: blízko, daleko, za, pod, nad, mezi, vedle, nahoře, vpravo, vlevo.....
- roční období
- dny v týdnu
- předměty denní potřeby
- části lidského těla (nakreslí postavu se všemi základními znaky: hlava, krk, trup, končetiny, prsty.......)

Další činnosti:

  • zazpívá písničku
  • pracuje s nůžkami, umí vystřihnout jednoduché tvary
  • umí zacházet s výtvarnými pomůckami a materiály