TŘÍDY

AKTUALITY

MODRÝ MOTÝLEK

Ve čtvrtek 23. 1. 2020 od 10.00 hodin budeme v MŠ tvořit společně s dětmi a paní keramičkou.

ZELENÝ MOTÝLEK

Ve čtvrtek 23. 1. 2020 jdeme od 10.00 hodin s dětmi cvičit do tělocvičny na ZŠ Věry Čáslavské.

Divadlo "Hu, hu, hu, zima už je tu"

za námi do školky přijede ve středu 22. ledna 2020 od 9. 30 hodin.




VEŘEJNÉ ZAKÁZKY
DOKUMENTY

Žlutý motýl




třída předškolních a věkově smíšených dětí 

paní učitelka:  Blanka Frková
asistentka pedagoga: Jana Šestáková 
 

Hlavní cíl - motto: „bude ze mě školák"

V návaznosti na uplynulé školní roky se nadále věnovat správné výslovnosti, souvislému řečovému projevu. Prioritou u starších je příprava dětí pro vstup do ZŠ v oblasti školní zralosti, pracovní zralosti, sociálních znalostí a dovedností a v oblasti rozvoje grafomotoriky. Velký důraz klademe na samostatnost dětí. Dětem s odkladem školní docházky se věnujeme podle předem připraveného individuálního plánu. Na mladší děti, které nejsou předškoláky, je brán při plánování všech činností ohled, stejně jako v ostatních věkově smíšených třídách. 


Realizace

Spontánní a řízené činnosti, využívání práce ve skupinách, individuální činnosti, respektování tempa dítěte. Navazování na získané znalosti dětí, zkoumání, experimentování, objevování s aktivním zapojením dětí.



Co má umět předškolák k zápisu do první třídy:

  • zná své jméno a příjmení, věk, adresu svého bydliště, jména rodičů a jejich zaměstnání (co dělají)
  • správně se vyjadřuje a vyslovuje všechny hlásky
  • mluví celými větami, nahlas a zřetelně
  • má slovní zásobu odpovídající věku
  • reaguje na pokyny dospělého
  • samostatně se obléká a obouvá
  • dodržuje osobní hygienu
  • požádá, poděkuje, pozdraví
  • vydrží u zadaného úkolu a práci dokončí
  • je schopen pracovat samostatně i ve skupině


Matematické představy:

  • zná základní geometrické tvary ( čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh)
  • porovná, uspořádá a třídí soubory předmětů podle určitého pravidla (např. podle barvy, velikosti, tvaru, počtu)
  • chápe číselnou řadu v rozsahu první desítky
  • ví, co je více, méně, stejně, první, poslední....


Dovednosti předcházející čtení a psaní:

  • pozná některá písmena i číslice, ale nepíše je
  • pozná napsané své jméno (tiskacími písmeny)
  • přepíše  slova napsaná tiskacími písmeny
  • sluchově rozliší začáteční a koncové slabiky a hlásky ve slovech
  • rozdělí jednoduchá slova na slabiky
  • pozná a vymýšlí jednoduchá synonyma (slova stejného významu), antonyma (slova opačného významu)
  • přednese básničku
  • zná některé pohádky, umí je stručně vyprávět, odpovídat na otázky
  • správně drží tužku
  • správně sedí při psaní
  • provádí uvolňovací cviky ruky na velký formát papíru (např. vlnovka, spirála)
  • pozná základní, doplňkové barvy a jejich odstíny


Znalosti z okolního světa dítěte:

Názvy:                    
- zvířata: domácí, lesní, exotická
- ovoce, zelenina, květiny, stromy
- dopravní prostředky
-  rodina (členové rodiny, vztahy mezi nimi, život v rodině)

Pojmy:            
- velikost: malý, větší, největší
- časové: včera, dnes, zítra, poledne, večer, den, noc
- prostorové: blízko, daleko, za, pod, nad, mezi, vedle, nahoře, vpravo, vlevo.....
- roční období
- dny v týdnu
- předměty denní potřeby
- části lidského těla (nakreslí postavu se všemi základními znaky: hlava, krk, trup, končetiny, prsty.......)

Další činnosti:

  • zazpívá písničku
  • pracuje s nůžkami, umí vystřihnout jednoduché tvary
  • umí zacházet s výtvarnými pomůckami a materiály